Wizerunek firmy – efekt pierwszego wrażenia

Współczesna walka rozgrywająca się na arenie rynku to prawdziwa batalia o pozyskanie jak największego grona przychylnych klientów. Niestety, dziś do osiągnięcia sukcesu nie wystarczy jedynie bycie „jakimś” lub posiadanie „czegoś”. Kluczem do zwycięstwa i prawdziwym asem w rękawie zdaje się być oryginalność i niepowtarzalność. Nie możesz być, jak wszyscy inni, musisz być taki, jak nikt inny. Nawet najlepsze na świecie umiejętności i predyspozycje, nie będą miały, bowiem większego znaczenia, jeśli nie weźmiesz pod uwagę trafnego i nieszablonowego zaprezentowania ich na zewnątrz.

Nie ulega, zatem wątpliwości, iż budowanie idealnego wizerunku firmy to newralgiczna część całego procesu jej powstawania. Staje się to tym ważniejsze, iż coraz bardziej na sile zyskuje konkurencja rynkowa. Jeśli pragniemy być najlepszymi, ani przez chwilę nie możemy zapominać o tym, iż na zaistnienie w świadomości klientów – trzeba sobie po prostu zasłużyć. Znamienna zdaje się tu, zatem wypowiedź, w której autor – Roger Dow przyznaje:, Jeśli priorytety Klientów nie są naszymi priorytetami, to nie mamy żadnych priorytetów.

Dlaczego wizerunek firmy staje się tak istotny?

Wizerunek firmy to pojęcie, które kryje w sobie kontinuum elementów i wiele bardzo znaczących komponentów, które niezaprzeczalnie stają się nierozerwalną częścią strategii, dzięki której firma może zaistnieć w umysłach swych klientów i odbiorców. To konfiguracja różnorakich koncepcji, wyobrażeń, jak również preferowanych oczekiwań podmiotów uczestniczących w przygotowywaniu i wdrażaniu w życie projektu, mających bezpośredni związek z firmą, takich jak: usługi czy produkty przez nią oferowane, zatrudniona kadra pracowników i ekspertów, metody świadczenia usług, czy komunikacja z potencjalnym klientem.

Podczas kreowania wizerunku firmy nade wszystko musi nam przyświecać myśl, że człowiek bardzo często podlega „efektowi pierwszego wrażenia”. To niespełna 30 sekund, które może prze świadczyć o Twoim być, albo nie być. I to jest najważniejsze pod każdym względem.

Dodaj komentarz